Joi, 22 aprilie 2021, începând cu ora 18.00, vă invităm la deschiderea expoziției de fotografie „Panorama”, la Galeria Artep din Iași. Evenimentul va fi disponibil online, dar se va organiza și fizic, pentru un public restrâns, cu respectarea normelor sanitare impuse de pandemia COVID-19.
Nicu Ilfoveanu va reveni la Iași cu o expoziție de fotografie, o panoramă ce se desfășoară amplu, printr-o retrospectivă a lucrărilor din seria Steampunk Autochrome realizată între 2004 și 2008 și o nouă serie de fotografii cu aglomerări de personaje realizate în anii precedenți și produse în 2021.
Nicu Ilfoveanu's photography is the expression of time that transforms. Like memory capsules, his frames reproduce contexts, details, nuances and emotions that we all find ourselves in, but to which we have a highly personal, genuine perception.
Expoziția „Panorama” va fi deschisă spre vizitare la Galeria Artep (Șoseaua Sărărie, nr. 15, Iași) în perioada 22 aprilie – 5 iunie 2021.
"The panorama in the title has multiple valences. It captures the visitor's gaze on the works, from an angle favorable to the whole, generating, at the base of the environment, the effect of illusion. The sequence of the works unfolds both in the physical space of the gallery and at the pace of each individual visitor. The exhibition presents a stark contrast: the landscapes play with our perception and visual baggage in such a way that they make us wonder if a sky can be so purple; the people, whose skin we can intuit along with the colour of their clothes, are presented here in shades of gray. By extracting colours from photographs of people, the emphasis is placed on the autochrome effect of landscape photographs and on the content and narrative intuited in the former" explains Alexandra Manole, curator of the exhibition, the concept of this photography installation.
Activ în domeniul fotografiei, filmului și cărții de fotografie, Nicu Ilfoveanu ocupă un rol particular în arta contemporană din România. A absolvit Universitatea Națională de Arte din București, unde predă în prezent fotografia. Lucrările sale sunt caracterizate de jocul neașteptat și imprevizibil dintre personal și documentar, dintre sublim și trivial, dintre evident și ascuns. Activitatea recentă include expoziții personale la Galeria Mecànic, Barcelona (Electro+, 2018), Mois de la Photo du Grand Paris 2017 (Valerica Bienheureux), Uqbar Project Space, Berlin (Series. Multiples, Realisms, 2014); Arsenal Gallery, Poznan (The Mistaken Present Tense, 2013); și expoziții de grup: Mesuras, Cerezales Antonino y Cinia Foundation, Leon (2019), Looking Back, Thinking Further, Musee de Beaux Arts Tournai (2019), The Factory of Facts and Other Unspoken Stories, Salonul de proiecte, Bucharest (2016); Vision of a Nation, Fotogalleriet Oslo (2014), Reflection Center for Suspended Histories. An Attempt, the 55th International Art Exhibition – La Biennale di Venezia (2013); 4th Fotofestival, The Eye is a Lonely Hunter, Mannheim /Heidelberg / Ludwigshafen (2011).
Expoziția „Panorama” și dezbaterile în jurul fotografiei artistice de tip documentar care vor fi organizate în perioada 22 aprilie – 5 iunie 2021 la Galeria Artep sunt parte integrantă din proiectul „Modernități multiple: demers de cercetare artistică asupra mediului fotografic”, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și inițiat de Asociația Galeria Artep. Expoziția va fi intinerată în toamna acestui an și la București, în parteneriat cu Galeria Posibilă.
Tot anul acesta și tot ca parte integrantă din proiectul menționat, vom prezenta publicului ieșean, în perioada 17 iunie – 25 iulie, expoziția de fotografie propusă de artistul vizual Matei Bejenaru și curatoriată de Cristian Nae, demers ce va fi completat de o serie de întâlniri și dezbateri privind tehnica platinum palladium în fotografia contemporană.
Organizer: Artep Gallery Association
With the support of: the Administration of the National Cultural Fund
Parteneri: Galeria Artep, Galeria Posibilă
Parteneri media: TVR Iași, Revista Timpul
The project does not necessarily represent the position of the National Cultural Fund Administration. AFCN is not responsible for the content of the project or how the works may be used. These are entirely the responsibility of the beneficiary of the funding.